Moffat-Gatiss -->Dracula

Empieza la producción. Serán tres guiones de 90 minutos y la estrenará la BBC en UK y Netflix llevará la distribución internacional.

According to the release, Dracula will begin in Transylvania in 1897, where the blood-drinking Count is drawing up his plans against Victorian London. And be warned: the dead travel fast.

Co-creators, writers and executive producers Moffat and Gatiss said, “There have always been stories about great evil. What’s special about Dracula is that Bram Stoker gave evil its own hero.”

Charlotte Moore, BBC director of content, added: “Genius duo Steven Moffat and Mark Gatiss turn their attentions to Dracula for unmissable event television on BBC One."

Piers Wenger, controller of BBC Drama, said: “Steven and Mark’s ingenious vision for Dracula is as clever as it is chilling. In their talented hands the fans will experience the power of Bram Stoker’s creation as if completely anew. We are thrilled to be collaborating with them and the brilliant team at Hartswood on yet another iconic British series.”

Added Larry Tanz, vp content acquisition at Netflix: “We can’t wait to bring Steven Moffat and Mark Gatiss’ brilliant storytelling to our members around the world and we are eager to collaborate on yet another series with the BBC.”

And Sue Vertue, exec producer at Hartswood Films, said: "We are absolutely thrilled to be back at the BBC, and also delighted that Netflix are coming on board with Dracula. There’s nothing like fresh blood.”

Netflix, BBC Teaming on 'Dracula' Miniseries From 'Sherlock' Team

Me gusta lo que dice la sinopsis sobre planes para conquistar el Londres Victoriano. Probablemente solo sea una manera de expresar que viene el malo, pero uno de los aspectos más interesantes del original de Stoker-que Dracula es un viejo conquistador que echa de menos los viejos años de conquista y planea una guerra de dominio y derribo contra el Imperio Británico, el más grande y poderoso de la tierra-es prácticamente ignorado en la mayor parte de las adaptaciones, sino en todas.

El libro no es solo una lucha contra un mero chupasangre, sino una declaración de guerra de los no muertos contra Rule Britannia. Dracula no ha venido a otra cosa al corazón del Imperio más que a crear el suyo. "Yo me haré con las mujeres y estas se harán con sus hombres, y un día, Europa será mía, y después, el mundo..."

Siempre me pareció un ángulo tan poco usado, que si alguien se atreviese con él ya tendríamos algo digno de interés por si mismo. Bien hecho, sería una lectura original, en comparación, a atesorar. Probablemente no vayan por ahí los tiros, pero viendo lo que hizo con Sherlock y Hyde, si hay alguien capaz de mezclar una lectura del original bastante perceptiva y lecturas de adaptaciones que se han convertido en cánones populares es este dúo.

Dúo genial, según la BBC.

El Bicho.

zQZOqDL_d.jpg

Arriba Pie