Mangold says: “I wanted the chance to dive into this kind of full-on George-and-Steven old picture and give the audience an adrenaline blast.”
The result is a set piece that jumps back 25 years earlier in the main narrative – from 1969 to 1944, around six years after ‘The Last Crusade’. The opening scene also involves a castle swarming with Nazis, and Ford made young again by de-ageing technology.
New ILM software used a ton of archived material of the younger Ford and matched it to freshly-shot footage and melded the two to result in a high quality digital young Ford.
Producer Kathleen Kennedy adds: “We’re dropping you into an adventure, something Indy is looking for, and instantly you have that feeling, ‘I’m in an Indiana Jones movie.'”
Ford says he’s impressed by the de-aging tech: “This is the first time I’ve seen it where I believe it. It’s a little spooky. I don’t think I even want to know how it works, but it works. Doesn’t make me want to be young, though. I’m glad to have earned my age.”
Mangold dice: "Quería la oportunidad de sumergirme en este tipo de imagen antigua de George y Steven y darle al público una explosión de adrenalina".
El resultado es una pieza fija que retrocede 25 años antes en la narrativa principal, de 1969 a 1944, alrededor de seis años después de "La Última Cruzada". La escena de apertura también implica un castillo pululando de nazis, y Ford volvió a ser joven gracias a la tecnología de desenvejecimiento.
El nuevo software ILM utilizó una tonelada de material archivado del Ford más joven y lo combinó con imágenes recién filmadas y fusionó los dos para dar como resultado un joven Ford digital de alta calidad.
La productora Kathleen Kennedy añade: "Te estamos dejando caer en una aventura, algo que Indy está buscando, y al instante tienes esa sensación: 'Estoy en una película de Indiana Jones'".
Ford dice que está impresionado por la tecnología de desenvejecimiento: "Esta es la primera vez que lo veo donde lo creo. Es un poco espeluznante. Creo que ni siquiera quiero saber cómo funciona, pero funciona. Sin embargo, no me hace querer ser joven. Me alegro de haberme ganado mi edad".