R.I.P.: defunciones y fallecimientos

_77150038_77150037.jpg




British actor and film director Richard Attenborough has died at the age of 90.

He died at lunchtime on Sunday, his son told BBC News.

Lord Attenborough was one of Britain's leading actors, before becoming a highly successful director.

In a career that spanned six decades, he appeared in films including Brighton Rock, World War Two prisoner of war thriller The Great Escape and later in dinosaur blockbuster Jurassic Park.

As a director he was perhaps best known for Gandhi, which won two Oscars.

Lord Attenborough had been in a nursing home with his wife for a number of years, BBC arts editor Will Gompertz said.

He had also been in a wheelchair since falling down stairs 6 years ago, our correspondent added.

His family is expected to make a full statement tomorrow.
 
Ostras, un palo. Para mi siempre será John Hammond, el hombre que nunca reparaba en gastos. Una pena, en serio.

Pendientísima su Ghandi, ahora tengo un motivo.
 
No voy a nombrar lo típico y por lo que la mayoría de medios y foros le recordarán, yo voy a reivindicar esa extraña, oscura y notable obra que fue Magic. Descanse en paz.
 
A mi es que miedo me da este hilo cuando sube arriba porque nunca es para nada bueno y como me encuentre con algunos que están en edades críticas peor me lo ponen.
 
Un tipo tan entrañable que le arrambló los oscars a Spielberg con Gandhi y este acabó contando con él años después. DEP.
 
Arriba Pie