El post de las enfermedades infecciosas

Pero es que con vacuna y sin ella, los mayores de X de edad son los más sensibles a este y otros virus.

Pero claro, los "informados" de siempre lo utilizan como argumento para decir que las vacunas no funcionan, o no reducen la transmisión, etc...

Aquí la cuestión, desde el minuto cero (si no me equivoco), no es ni ha sido eliminar el virus, sino mediante las vacunas ir reduciendo su impacto en cuanto a mortalidad y necesidad de hospitalizaciones.

Siempre habrán muertes y hospitalizados, y ese será el argumento que esgrimirán los ignorantes para no vacunarse o esparcir mierda diciendo que las vacunas no son eficaces.

Los hospitales tienen la misma carga o menos que cualquier Diciembre. ACABEMOS CON ESTA FARSA YA y a vivir con normalidad. Normas CERO.

Si es que me buscan la boca. Con la de días que staba yo en el curro to tranquilo sin meterme con naide

Pues no viene un Técnico Superior de Riesgos Laborales con esta consulta:

-Tú que sabes de estas cosas. Un amigo se ha comprado por internet un "imán para quitarse toda la mierda de la vacuna" [literal]. Te lo pones en el brazo encima de la gasa y cuando lo tienes un rato, y retiras la tirita, se ha quedado toda la mierda que te quieren meter enganchada en la tela.

Mira. Vaya jartá a reír me he pegado. Me sabe mal por la cara de gilipollas ofendido que se le ha quedado pero es que no esta clase cosas no puedo.

Si es que así nos va :facepalm

Última edición:
Si es que me buscan la boca. Con a de días que staba yo en el curro to tranquilo sin meterme con naide

Pues no viene un Técnico Superior de Riesgos Laborales con esta consulta:

Mira. Vaya jartá a reír me he pegado. Me sabe mal por la cara de gilipollas ofendido que se le ha quedado pero es que no esta clase cosas no puedo.

Si es que así nos va :facepalm

Oye, pues dile que yo también vendo tiritas de esas y que las mías además filtran el óxido de grafeno, que es el componente indispensable para el bioensamblaje cuántico. :freak

Joder, es que llega un momento en el que aprovecharse de esos mentecatos creo que es legítimo y todo.

El sábado, 3000 idiotas de esos, manifestándose por Barcelona, aporreando las puertas de los bares y amenazando a camareros y clientes porque pedían el pasaporte Covid. Chusma cateta.

Última edición:
No me deja leerlo. ¿Cuál es el índice?

Te pego la noticia de la versión catalana:

Celeste López
Madrid
13/12/2021 06:00 Darrera actualització a 13/12/2021 09:48

L'augment de contagis amenaça directament els hospitals. No és res de nou. És una cosa que hem après des que fa 20 mesos es va decretar la pandèmia. Un percentatge dels casos (mínim, en aquests moments) necessitarà assistència mèdica hospitalària ia més contagis, més pacients ingressats. És cert que la vacunació ha permès de manera clara reduir el nombre de casos de còvid greu, però el volum de contagis és tan gran que l'ocupació de llits comença a ser alarmant, especialment de les ucis.

foto XAVIER CERVERA 29/12/2020 UCI plena de l'hospital de sant pau, amb metges i enfermeres, i pacients inconscients pel coronavirus... El nombre de víctimes mortals per la Covid-19 supera ja els 50.000 EMERGÈNCIA SANITÀRIA Sanitat espera mesures més dures en algunes comunitats de cara a la nit de Cap d'Any La situació epidemiològica d'Espanya no va bé i no és pel Nadal pròpiament dita, ja que les dades actuals recullen els contagis de deu dies abans de la nit de Nadal. Una circumstància que angoixa les autoritats sanitàries i que solapa la satisfacció regnant per l'inici de la vacunació. La immunitat dels vacunats no s'assolirà fins d'aquí a un mes, cosa que no evitarà que els residents i els treballadors dels geriàtrics es puguin contagiar. El malson continua. Segons les dades facilitades ahir, Espanya ha superat els 50.000 morts des d'inici de la pandèmia i, encara que la informació facilitada pel Ministeri de Sanitat revela una certa estabilització de la incidència acumulada, la realitat és que està lleugerament distorsionada en correspondre a tres dies de festa en què sempre es produeixen retards a la notificació.

Professionals sanitaris a l'uci de l'hospital de Sant Pau
Xavier Cervera / Pròpies
Fins divendres, hi havia ingressats en planta més de 5.550 pacients per còvid, gairebé el doble que fa dues setmanes (23 de novembre). Pel que fa a les unitats de crítics, la situació és alarmant: més d?un miler de persones ingressades, el doble que fa quinze dies. Això és un 11,4% del total de llits ucis, un percentatge excessiu pel que implica previsible col·lapse davant l'arribada d'altres patologies.

Els casos de còvid es dupliquen i posen en alerta els hospitals
VÍDEO
LV_La vacuna contra la COVID arriba als més petits
ATLESLlegeix també

Les comunitats no adoptaran mesures contra la covid fins que passi Nit de Cap d'Any

CELESTE LÓPEZ
Els nens al pati de l'escola Els Pins de Cabrianes el primer dia d'inici de curs amb la pandèmia de la Covid-19.

En aquest moment, la principal preocupació dels professionals sanitaris és l'augment d'ingressos en les properes dues setmanes, segons l'elevat nombre de casos que s'estan registrant (un augment de més d'un 70% en dues setmanes). El panorama no és gens falaguer més quan es preveu l'aparició de casos de grip, a hores d'ara esporàdics encara que en augment. A Europa central, però, el creixement és exponencial.

La situació dels hospitals no és, tanmateix, igual a tot Espanya. Vuit comunitats (incloent-hi Ceuta) tenen una ocupació de llits per sota d'un 10%, amb Galícia i Extremadura per sota d'un 5%. I onze estan per sobre d'un 10%, amb set que superen un 15% (Aragó, Castella i Lleó, Catalunya, Melilla, Navarra, el País Basc i la Rioja).

Els experts esperen l?arribada dels casos de grip, que ja han començat a aparèixer a Europa central​

Especialment preocupant és la situació de les tres autonomies que superen un 20% de llits ocupats només per pacients covid: Catalunya, Navarra i la Rioja. Tot i les alarmes, cap té intenció d'adoptar mesures restrictives per reduir els contagis i, per tant, els ingressos hospitalaris. No almenys, fins que passi la nit de Cap d'Any.

El Ministeri de Sanitat insisteix que la prevenció individual (màscares, distància interpersonal i ventilació dels interiors) i la vacunació són les armes necessàries per afrontar aquesta sisena onada, cosa que comparteixen les comunitats autònomes. Tot i que les previsions de l'increment de casos els propers dies (divendres, la incidència acumulada a 14 dies divendres passat supera els 323 casos per 100.000 habitants), vaticina un increment d'ingressos, especialment dels més grans de 60 anys.

Llegeix també

Àustria aixeca el confinament a la població, excepte per als no vacunats

REDACCIÓ/AGÈNCIES
Horitzontal

L'objectiu de les autoritats sanitàries és vacunar i vacunar. Dimecres comença la injecció a 3,3 milions de nens d'entre 5 i 11 anys, un procés que trigarà a completar-se uns quants mesos. I seguir amb les dosis de reforç dels més grans de 60 anys i professionals sanitaris. Un altre procés que també trigarà diverses setmanes.

Segons les dades facilitades per la Generalitat, per exemple, la tercera dosi ja s'ha injectat a un 73,8% de les persones de 80 anys o més, a un 59,2% de les que tenen entre 70 i 79 anys i només un 23,2% dels entre 60 i 69 anys. Unes xifres semblants a la mitjana d'Espanya.

Tot just un 24% dels més grans d'entre 60 i 69 anys han rebut de moment la tercera dosi​

El procés de vacunació de la tercera dosi, especialment entre els que tenen 60 i 69 anys, necessitaria incrementar-se, segons els experts, perquè en aquest moment són els més vulnerables, els que estan ingressant als hospitals.

Els darrers estudis deixen clar que l'eficàcia de la vacuna va baixant amb l'edat i amb el temps transcorregut des de la pauta completa (quatre mesos, un 54%). La solució passa per injectar la dosi de record com més aviat millor.

Aquí la cuestión, desde el minuto cero (si no me equivoco), no es ni ha sido eliminar el virus, sino mediante las vacunas ir reduciendo su impacto en cuanto a mortalidad y necesidad de hospitalizaciones.

Exactamente.

Por cierto, hace unos meses yo defendía el rastreo de contactos, aunque bastantes foreros se me lanzaron a la yugular diciendo literalmente que "no servía para nada". :inaudito

Y estamos en lo mismo: aquí no se trata de eliminar el virus sino de ponerle barreras para reducir su velocidad de contagio.

Última edición:
Por cierto, hace unos meses yo defendía el rastreo de contactos, aunque bastantes foreros se me lanzaron a la yugular diciendo literalmente que "no servía para nada". :inaudito

Y estamos en lo mismo: aquí no se trata de eliminar el virus sino ponerle barreras para reducir su velocidad de contagio.

Que no servía para nada por cómo se hacía y cómo responde la gente. Conozco a alguna persona que ha estando como rastreadora y es un descojone. No dice la verdad ni la mitad de la gente.

Que no servía para nada por cómo se hacía y cómo responde la gente. Conozco a alguna persona que ha estando como rastreadora y es un descojone. No dice la verdad ni la mitad de la gente.

No creo que tuviese una estadística de cuánta gente dice la verdad, pero aunque solo fuese la mitad, ya estás reduciendo muchísimo la velocidad de contagio. A ver, que todo es mejorable, pero decir que el rastreo "no sirve para nada" no es cierto.

Última edición:
Te pego la noticia de la versión catalana:

Todo parece indicar que la pandemia del covid se está "gripalizando".

Las nuevas variantes serán más contagiosas y menos letales, y la industria farmacéutica desarrollará una vacuna anual que contemplará la mayoría de cepas del momento. Habrá quien se la pondrá y quien no, y el debate sobre ello acabará desapareciendo.

(lo había escrito en el post de las magufadas, pero realmente el sitio es éste)

Pues.... estaba revisando los datos oficiales de contagios en USA, por saber cómo lo llevan en ciudades como NYC donde allí los vacunados no usan mascarilla ni en interiores ahora que empieza a haber grandes concentraciones de personas.

Las cifras sorprenden, no tanto por los contagios en sí, si no por la comparativa de muertos/contagios:

¿Conocéis una web donde se puedan consultar los datos oficiales de nuestro país y poder elaborar comparativas de una forma sencilla?.

Pues.... estaba revisando los datos oficiales de contagios en USA, por saber cómo lo llevan en ciudades como NYC donde allí los vacunados no usan mascarilla ni en interiores ahora que empieza a haber grandes concentraciones de personas.

Las cifras sorprenden, no tanto por los contagios en sí, si no por la comparativa de muertos/contagios:

¿Conocéis una web donde se puedan consultar los datos oficiales de nuestro país y poder elaborar comparativas de una forma sencilla?.

En el ECDC (el CDC europeo) tienes un montón de datos:

Entre otras cosas, puedes encontrar datos específicos sobre ingresos y ocupación de uci's por el covid:

A ver si te sirve, aunque supongo que estará a nivel de países y no por zonas o regiones.

Ah coño, pero me lo tengo que bajar y hacerme yo la estadística... pensaba que era como la web que puse, que en ella misma ya lo puedes hacer. Menos es nada, a ver si luego saco un rato y veo al fin lo que busco.

Están un poco atrasados tecnológicamente, ciertamente.

En cualquier caso, de ahí se pueden obtener las distintas fuentes nacionales. Para España los datos los proporciona el ministerio:

Y desde ahí puedes obtener datos más concretos y actuales por regiones de vacunaciones, ingresos, ocupaciones etc... como por ejemplo:

Y de ahí puedes obtener el fichero de datos accediendo a:

Menos da una piedra.

Sí, algo es algo, aunque cuando he filtrado los datos de nuestro país, veo que están hasta finales de Noviembre, así que tocará esperar.

Arriba Pie