Una pequeña excursión matutina por el Racó Català me ha regalado varias carcajadas, así como también un par de momentos de profunda preocupación.
El hilo (LINK) en cuestión versa sobre las declaraciones de Junqueras, también conocido como Hodor,
acerca de la posibilidad de conservar la doble nacionalidad. Los ínclitos foreros comentan las declaraciones hodorianas entre los insultos y desprecios de rigor. Lo que más sorprende es la convicción de que lo de la independencia es un juego virtual donde no se pierde nada y se gana todo. Para ellos España es el marginado del patio, al que le quitas el bocata y encima te sigue haciendo los recados.
Reproduzco los mensajes de los foreros:
Em sembla fonamental que des de l'independentisme es digui per activa i passiva que la independència de Catalunya no implica la renúncia de la nacionalitat espanyola.
no crec que s'hagi descollir res
però si crec que els catalans hauriem de sol·licitar la nacionalitat catalana i qui no la sol·liciti que és quedi amb l'espanyola
¡Claro que sí, amigo, nacionalidad a la carta!
Doncs no sé vosaltres (bé sí, ja veig que no), però jo tinc pensat mantenir-la si un dia arriba aquest dia.
Por supuesto, compañero, si es lo que más te conviene, consérvala. :XX: A continuación, un forero raconiano se pregunta por qué querrá conservala, y un tercero hace una suposición:
Motius professionals com jo segurament.
El Reino de España elaborará un formulario donde habrá casillas para todos los motivos. Profesionales, pero también hamorosos.
És l'únic que ens deixaria sortir de Catalunya quan siguem independents. La nacionalitat catalana no tindrà cap reconeixement a l'exterior fins que no ens reconeguin.
Jo quan pugui, renunciaré a la nacionalitat espanyola.
Però qui la vulgui conservar, endavant. Jo no soc ningú per dir-li que pot o no pot fer.
Por supuestísimo, hermanos catalanes.: Que cada uno haga lo que quiera. Si quiere conservar la nacionalidad española, pues que la conserve. ¡Derecho a decidir!
Doncs jo em sembla que la mantindré també, tot i que no ho tinc clar.
Ah, esas dudas. Pero ¡está bien tener eso de no ser doctrinario!
Molts catalans tenen propietats a Espanya i els hi pot ser bastant convenient conservar la nacionalitat espanyola. És una qüestió de prioritats de cadascú, i no per tenir la doble nacionalitat algú ha de ser considerat menys català o menys pur.
Totalmente de acuerdo, si tienes propiedades en España es mejor quedarte con la nacionalidad. Servíos libremente, que no falten los pasaportes.
Jo, a la mínima que ja no sigui necessària, la nacionalitat espanyola me la treuré del damunt. (me la quitaré de encima)
Cuanto te convenga, hamijo catetonio. Tú eliges los plazos. Queremos ser tu banco... digo tu país.
es el que mes ens convé a tots... així la transició serà el mes planera possible...
desprès de la DUI i fins que no siguem un estat reconegut i amb cadira assegurada a tots els estaments mundials pot passar un cert temps...
amb això ens assegurem que continuarem sent ciutadans de la UE i que no perdrem cap dret fins que aquest dret no el poguem tenir garantit via l'estat català...
Un razonamiento intachable. Sin duda, en los primeros años lo que más os conviene es mantener la nacionalitat española, ya se sabe. Como estrategia, luego vas a comisaría y renuncias a ella cuando te apetezca. :XX:
Jo ara tinc dos passaports. I ben aviat espero tenir-ne tres. Cap problema?
Ningún problema. No hay dos sin tres. :tragatochos:
Jo no sé que farem, segurament renunciaré a la nacionalitat però segurament els meus pares (tenen propietat fora) la mantidran i em semblarà collonut com tota la gent que ho vulgui fer.
Qué tío más liberal, tú no la conservarás pero tus padres sí. Me quito el sombrero imaginario ante tu tolerancia, hamic cataplásmico.
Doncs si arribés al cas jo conservaria la nacionalitat espanyola, s'ha d'aprofitar les seves aventatges,
¡Claro que sí, si es que todos son ventajas! ¡Aprofítalas todas! :XX:
Jo no descarto mantenir la doble nacionalitat. Apa, mateu-me.
Nunca digas de esta agua no beberé ni este cura no es mi padre. Las mentes, abiertas, igual que el ano de España.
Señores, yo no puedo con esta gente. Esto roza ya lo absurdo. ¿Estoy soñando? ¿Esto está pasando de verdad? :XX::XX: